Violoncello/Video/Installation
geb. 1956 in Motherwell (Schottl.)
Von 1975-1982: 1.und 2.Staatsexamen in Englisch und Französisch
Seit 1990 Projekte mit Musik in freier/improvisierter Form, Zusammenarbeit mit KünstlerInnen aus den Bereichen bildende Kunst, Sprache, Bewegung und Musik.
Teilnahme an Ausstellungen mit Video/Sound-Performances und Sound-Installations.
2002-2004 Violoncellostudium an der Akademie für Tonkunst, Darmstadt.
Mitglied in den KünstlerInnengruppen k´IN_ und „fishing for art“ der KUNSTFABRIK e.V., dem Improvisationsensemble TRIAS, der internationalen Lyrikergruppe QuadArt sowie dem Barockoko-Klassik-Ensemble, Darmstadt.
Performances/Ausstellungen (Auswahl)
2015 14.-16 Mai Teilnahme am „kunstflug“ –Festival mit einer Musikperformance, Alte Feuerwache Mannheim
2015 7.-16.November, Teilnahme am Projekt „STAFFELLAUF“, Ausstellung mit Toninstallation in der KUNSTFABRIK e.V. Darmstadt
2016 11.-31.März, „FIELD EXPERIMENTS.SOUND.SIGN“, Co-Projekt mit richmodis dm, Ausstellung im Bakehouse Art Complex, Miami/Florida
Werkbeispiel: „FELDVERSUCHE.TON.ZEICHEN“(2014) Co-Projekt mit richmodis dm
© Gunilda Wörner
zur Website von Gunilda Wörner
Gunilda Wörner
violoncello/video/installation
born in Motherwell(Schottl.) 1956
from 1975-1982: teachers´ training, graduation in English and French.
since 1990 projects in music improvisation, co-operation with artists working in the field of fine arts, literature and music.
participation in exhibitions with video/sound-performances und sound-installations.
2002-2004 musical study (violoncello) at Akademie für Tonkunst, Darmstadt.
member of artists´ groups k´IN_ and „fishing for art“ at KUNSTFABRIK e.V., musical group of improvisation TRIAS, international group of authors QuadArt and Barockoko-Klassik-Ensemble, Darmstadt.
Performances/exhibitions (selection)
2015 May, 14th -16th participation in „kunstflug“ –Festival with music performance, Alte Feuerwache Mannheim,
2015 Nov., 7th -16th participation in project „STAFFELLAUF“, exhibition and sound-installation, KUNSTFABRIK e.V. Darmstadt
2016 March, 11th -31st „FIELD EXPERIMENTS.SOUND.SIGN“, Cooperation with richmodis dm, exhibition at Bakehouse Art Complex, Miami/Florida
In the cello-live-performance „un-visible sounds“, movements of the bow on the instrument are made visible. The bow is extended at the tip by a pencil which itself transfers the sound production – high/low, fast/slow, staccato/legato – into lines on a layer of paper that is stretched horizontally. Is it possible to visualize sounds? Is there any further insight from the result of visualization. Can the notation serve again as a pattern for a musical reaction?
Work sample: „FIELD EXPERIMENTS.SOUND.SIGN“(2014) Co-Projekt with richmodis dm
© Gunilda Wörner
Website of Gunilda Wörner