Gunilda Wörner

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Wörner_Portraits_w

Violoncello/Video/Installation

geb. 1956 in Motherwell (Schottl.)

 

Von 1975-1982: 1.und 2.Staatsexamen in Englisch und Französisch

Seit 1990 Projekte mit Musik in freier/improvisierter Form, Zusammenarbeit mit KünstlerInnen aus den Bereichen bildende Kunst, Sprache, Bewegung und Musik.

Teilnahme an Ausstellungen mit Video/Sound-Performances und Sound-Installations.

2002-2004 Violoncellostudium an der Akademie für Tonkunst, Darmstadt.

Mitglied in den KünstlerInnengruppen k´IN_ und „fishing for art“ der KUNSTFABRIK e.V., dem Improvisationsensemble TRIAS, der internationalen Lyrikergruppe QuadArt sowie dem Barockoko-Klassik-Ensemble, Darmstadt.

 

Performances/Ausstellungen (Auswahl)

2015 14.-16 Mai Teilnahme am „kunstflug“ –Festival mit einer Musikperformance, Alte Feuerwache Mannheim
2015  7.-16.November, Teilnahme am Projekt „STAFFELLAUF“, Ausstellung mit Toninstallation in der KUNSTFABRIK e.V. Darmstadt
2016 11.-31.März, „FIELD EXPERIMENTS.SOUND.SIGN“, Co-Projekt mit richmodis dm, Ausstellung im Bakehouse Art Complex, Miami/Florida

 

Werkbeispiel: „FELDVERSUCHE.TON.ZEICHEN“(2014) Co-Projekt mit richmodis dm

Wörner_Werk1

© Gunilda Wörner

 

zur Website von Gunilda Wörner



english version

 

Gunilda Wörner

Wörner_Portraits_w

violoncello/video/installation

born in Motherwell(Schottl.) 1956

 

from 1975-1982: teachers´ training, graduation in English and French.

since 1990 projects in music improvisation, co-operation with artists working in the field of fine arts, literature and music.

participation in exhibitions with video/sound-performances und sound-installations.

2002-2004 musical study (violoncello) at Akademie für Tonkunst, Darmstadt.

member of artists´ groups k´IN_ and „fishing for art“ at KUNSTFABRIK e.V.,  musical group of improvisation TRIAS,  international group of authors QuadArt and Barockoko-Klassik-Ensemble, Darmstadt.

 

Performances/exhibitions (selection)

 

2015 May, 14th -16th participation in „kunstflug“ –Festival with music performance, Alte Feuerwache Mannheim,

2015 Nov., 7th -16th participation in project „STAFFELLAUF“, exhibition and sound-installation, KUNSTFABRIK e.V. Darmstadt

2016 March, 11th -31st  „FIELD EXPERIMENTS.SOUND.SIGN“, Cooperation with richmodis dm, exhibition at Bakehouse Art Complex, Miami/Florida

 

In the cello-live-performance „un-visible sounds“, movements of the bow on the instrument are made visible. The bow is extended at the tip by a pencil which itself transfers the sound production – high/low, fast/slow, staccato/legato – into lines on a layer of paper that is stretched horizontally. Is it possible to visualize sounds? Is there any further insight from the result of visualization. Can the notation serve again as a pattern for a musical reaction?

 

Work sample: „FIELD EXPERIMENTS.SOUND.SIGN“(2014) Co-Projekt with richmodis dm

Wörner_Werk1

© Gunilda Wörner

Website of Gunilda Wörner